Українська - сучасно і своєчасно! Проект Університету Грінченка

Чому ґуґлити українською важливо?

Сьогодні пошук будь-якої інформації практично завжди починається з пошукової системи. Незважаючи на те, що ми звикли «перевіряти себе в Google», сьогодні навряд чи можна бути впевненими в тому, що пошукові системи надають нам абсолютно неупереджений та точний результат. Не завжди те, що вони нам пропонують, найбільш точне й правдиве.

Тож чому так важливо працювати в пошуковику рідною мовою?

Станом на лютий 2016 року в США Google обробляв близько 64% ​​усіх пошукових запитів. Ситуація в Україні практично не відрізняється від американської. Іншими словами, поняття «шукати» та «гуглити» у багатьох країнах світу, зокрема в Україні, справді є синонімами. Ці цифри означають, що хочемо ми цього чи ні, але ми довіряємо Google шукати потрібну нам інформацію в більшості випадків. Ця довіра ґрунтується на якісному алгоритмі, який неодноразово довів свою ефективність. Однак цей алгоритм все частіше піддається впливу зовнішніх факторів, що знижують довіру до нього.

Щоб зрозуміти, чому “Google українською” важливий – просто введіть майже будь-який пошуковий запит українською мовою в Google і 80% результатів пошуку відображатимуться не українською мовою.

Водночас, за багатьма лайфхаками, якщо пристрій та/або браузер пройдуть попередню «обробку стерилізації мови» різного ступеню складності – пропорція може змінитися в протилежний бік і навіть стати 100% українською. Однак це не применшує актуальності риторичного питання:

Чи повинен пересічний україномовний інтернет-користувач шукати шляхи «українізації» пошукової системи? І чому 30 років від відновлення суверенітету – у 80% випадків це свідчить про неукраїнську екстрадицію?

Ґуґлити українською мовою – вкрай важливо та гостро необхідно для всіх, хто прагне відновлення природного мовного балансу в цифровому інформаційному просторі.

Ключова важливість пошуку в Google українською мовою також у множинності мовоутверджувальних цифрових наслідків, що призведе до збільшення обсягу та частоти пошукової семантики для всієї цифрової індустрії: власників бізнесу, творців сайтів, інтернет-маркетологів, seo-оптимізаторів, генераторів контенту, журналістів.

Іншими словами, чим більше пошуку українською в Ґуґлі – тим більше інформації в інтернеті українською, а чим більше інформації українською, тим природніше та легше для абсолютної більшості користувачів буде знайти український контент.

Збільшення частотності використання україномовних пошукових словосполучень та поступове нарощування їхньої ваги в ядрах сайтів різноманітної тематики переконливіше мотивуватиме власників інвестувати в україномовні версії та фіксуватиме їх основними за замовчуванням (це вже відбувається, але цілком реально прискорити процес у 2-3 рази).

Тому, аби підсумкові річні звіти не показували “ганебних трохи менш, ніж повністю” підсумків “популярності пошукових запитів”, і щоб держава, медіа та бізнес створювали щоразу більше якісного/релевантного контенту українською, а система її належним чином враховувала та показувала на перших сторінках видачі – важливо, щоб об’єм буквально будь-яких запитів українською мовою в системі – суттєво збільшився.

Дарина Варич