Українська - сучасно і своєчасно! Проект Університету Грінченка

СВІТОВІ ФІЛЬМИ, ЯКІ ТАК І НЕ БУЛИ ВІДЗНЯТІ

Часто напрочуд цікаві кінопроєкти в силу тих чи інших причин не доходять до екрану. Сьогодні ми розглянемо світові фільми, які так і не були відзняті. Також у ході розповіді відповімо на питання: “Чому так трапилось?”.

«Хребти Божевілля»

Екранізація однойменного фантастичного роману Говарда Лавкрафта була задумана в середині 2000-х, а головну роль у фільмі мав би зіграти Том Круз. На втілення цієї історії Гільєрмо дель Торо почав просити в інвесторів 120 мільйонів, але студія “Universal” в 2011 році відмовилася оплачувати картину. Не дивно, що проєкт так і не дістався до екрану, адже сума для жанру жахів  – величезна. До того ж Лавкрафта екранізувати важко, жоден фільм за його книжками поки не приніс Голівуду пристойних грошей.

Студія “Universal” була готова взятись за екранізацію  лише за умови, що картина отримає рейтинг PG-13 і закінчиться хепі-ендом, адже вважається, що фільми з сімейним рейтингом приносять більше прибутку. Дель Торо погодитися на таке спрощення і пом’якшення похмурого оповідання ніяк не міг. Поки що рано стверджувати, що «Хребти» ніколи не будуть зняті, але в нинішньому голівудському кліматі це малоймовірно.

“На орлиних крилах”

Головну роль у фільмі мав виконувати Арнольд Шварценеггер, який відомий стрічками “Термінатор”, “Хижак” та “Командо”. Але він жодного разу не зображував німця – тим більше нацистського офіцера. І, як виявилось, це роль, яку він хотів би зіграти. На початку 2000-х Рендал Уоллес, сценарист «Хороброго серця», склав заснований на реальних подіях сценарій про німецького військового, який в кінці Другої світової війни кається в злочинах Німеччини, відмовляється розстріляти американських військовополонених і замість цього виводить їх до «своїх». Шварценеггер з тих пір намагається знайти гроші на таке кіно, але з кожним роком імовірність його виходу стає все менше і менше.

“Чужий 3”

Але ми зараз не про ту картину, яку відзняв Девід Фінчер, а про ту, яка могла б бути випущена, якби продюсери Fox не вижили з проєкту новозеландця Вінсента Уорда. До того як сценарій був перероблений, а Уорд замінений Фінчером, «Чужий 3» планувався як картина про дерев’яний космічний корабель. Корабель, що створений на гроші релігійних фанатиків, які заперечують «просунуту» технологію. Всередині нього пасторальний середньовічний маленький світ з соборами, монахами, худобою, пшеничними полями, в яких ховається Чужий. Сюжет картини при цьому не надто б відрізнявся від сюжету того «Чужого 3», який ми знаємо, але середньовічний антураж і релігійна загостреність сценарію Уорда, скоріш за все, породили б куди більш ефектне, незвичайне і сильне кіно.

“Капітал”

Класик радянського і світового кіно Сергій Ейзенштейн 12 жовтня 1927 року записав у своєму щоденнику: «Твердо вирішив зняти “Капітал” за сценарієм Карла Маркса». Екранізація твору мала стати радикальним новим кроком у розвитку кінематографа. На цю ідею Ейзенштейна підштовхнув роман Джеймса Джойса «Улісс», де через призму одного дня з життя однієї людини показується вся європейська цивілізація. Режисер хотів створити щось подібне, тільки більш компактне і кінематографічне. Однак реалізувати цей задум йому не вдалося, так як кіно замислювалося символічне і частково абстрактне, а від радянських режисерів вимагали простоти і зрозумілості.

“Наполеон”

Всесвітньо відомий режисер Стенлі Куприк, який прославився завдяки фільмам «2001 рік: Космічна одіссея» та “Сяяння”, вивчав біографію полководця Наполеона Бонапарта і створив цілу картотеку подій з його життя. Також він домовився з румунською армією про надання в його розпорядження 40 тисяч піхотинців і 10 тисяч кавалеристів. Зіграти Наполеона і його дружину Жозефіну повинні були Девід Хеммінгс і Одрі Хепберн. Хрест на цих планах поставили західні релізи «Війни і миру» та «Ватерлоо» Сергія Бондарчука. Після двох цих грандіозних стрічок оплатити ще одну наполеонівську епопею ніхто не наважився.

«Дюна»

Задумана в середині 1970-х екранізація епічного фантастичного роману Френка Герберта обіцяла стати не менш значущою кіноподією десятиліття, ніж тріумф «Зоряних війн».

Чилійський авангардист Алехандро Ходоровські в якості режисера, знаменитий художник Сальвадор Далі в ролі імператора, голівудський класик Орсон Уеллс в ролі барона Володимира Харконнен. Однак Ходоровскі переоцінив можливості його інвесторів, і проєкт розвалився від нестачі фінансів.

Кілька років по тому «Дюну» зняв Девід Лінч, але це вже була інша, помітно менш амбітна «Дюна».

Не так давно був відзнятий фільм ““Дюна” Ходоровського”- це американо-французький документальний фільм 2013 року, знятий Френком Павичем. У фільмі розповідається про безуспішні спроби  культового режисера Алехандро Ходоровскі адаптувати і знімати науково-фантастичний роман Френка Герберта «Дюна» в середині 1970-х років.

«Пристрасті по князю Мишкіну»

Радянський режисер Андрій Тарковський мріяв про екранізацію роману Достоєвського “Ідіот” – він ретельно вивчав книгу, розмірковував про можливі режисерських рішення ключових сцен. Тарковський планував багатосерійну епопею, де б події книги спершу показувались з позиції Мишкіна, а потім – зі сторони Рогожина. Але на момент, коли режисер  уже був готовий до подачі сценарної заявки, він посварився з керівництвом радянського кіно, і йому не довірили такий дорогий і відповідальний проєкт, який міг стати проблемою для комуністичних ідеологів.

Пізніше обговорювалася можливість спільної екранізації «Ідіота» з італійцями, проте в цьому випадку Настасію Пилипівну повинна була зіграти італійська актриса, а Тарковський вважав, що для цієї ролі підходить тільки російська жінка.

Анжеліка Янчук, студентка Інституту журналістики Університету Грінченка