Українська - сучасно і своєчасно! Проект Університету Грінченка

ЕТИЧНА КОСМЕТИКА: ЯК ЇЇ ВПІЗНАТИ?

Останнім часом все частіше споживачі  надають перевагу етичним засобам, в тому числі косметиці. Звичайно, компанії та бренди підлаштовуються під нову хвилю трендів. Але створювати продукти, які не тестувалися на тваринах – це вже не просто тренд, а стиль життя, трансформація виробництва та потреб суспільства на інший рівень. До прикладу, індійська компанія Market Research Future опублікувала глобальне маркетингове дослідження, де йшлося про те, що в косметичній індустрії веганських засобів стало на 30% більше, і з кожним роком їх виробництво збільшуватиметься на 6% приблизно до 2023 року.

Етична косметика – це засоби, які не тестуються на тваринах і не містять у своєму складі продуктів тваринного походження. Також обов’язковою вимогою є те, що складові продукту теж не можна тестувати на тваринах, навіть окремо.

Різні організації боротьби за права тварин, наприклад  The Leaping Bunny, Choose Cruelty Free чи PETA надають брендам сертифікати підтвердження етичності, якщо буде доведено, що компанія використовує альтернативні методи тестування. Ці сертифікати відрізняються стандартами та вимогами, тому про кожний з них читайте далі.

Корпорації з індустрії краси поступово трансформуються та випускають як етичну косметику, так одночасно й ту, що тестується на тваринах, тому що перехід до веганства – тривалий процес. Тож сертифікат етичності можуть надати окремому продукту, компанії чи лінійці.

Наприклад, компанія L’Oréal не має сертифікат підтвердження етичності, але на своєму офіційному сайті вони наголошують, що вже більше 30-ти років виступають за альтернативні методи тестування, такі як – IN Vitro, тобто реконструкція аналогу людської шкіри. Тому їхня продукція є етичною. Але L’Oréal не відмовились від реалізації своєї продукції на китайському ринку, тож не мають статусу етичного бренду, бо в Китаї тестування на тваринах є обов’язковою вимогою, щоб увійти на їхній ринок. А косметична компанія NYX має сертифікат етичності від РЕТА, хоча є дочірньою компанією L’Oréal. Це означає, що продукція від NYX не реалізують в країнах, де вимагається законом тестування на тваринах, в тому ж самому Китаї.

Тому перевіряйте на кожній баночці, чи має вона маркування підтвердженої етичності, якщо ні, але щось вам підказує, що продукт етичний, то можна перевірити на сайті РЕТА, The Leaping Bunny або Choose Cruelty Free. Просто в пошук пишете назву і сайт швиденько видає результат. Також, є мобільні додатки, де можна перевіряти торгові марки.

Зараз вже є перелік країн, які повністю заборонили тестування на тваринах – це країни ЄС, Канада, Нова Зеландія, Австралія, Ізраїль, Індія та Норвегія, тому якщо виробники продукції одна з них, то можна спокійно купувати.

Також частково заборонили США (залежить від штату) та Південна Корея. Купуючи їхню продукцію, варто слідкувати за маркуванням і перевіряти на сайтах.

Валентина Дячук, студентка Інституту журналістики Університету Грінченка