Українська - сучасно і своєчасно! Проект Університету Грінченка

ЧОМУ ШОУ-БІЗНЕС ПОГЛИНАЄ ПОЛІТИКУ? ЧИ МОЖУТЬ МЕДІА ЦЬОМУ ПРОТИСТОЯТИ? – КНИЖКОВИЙ АРСЕНАЛ 2019

Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» – мабуть, найголовніша інтелектуальна подія Києва. Тут взаємодіють мистецтво, книги, література, медіа і взагалі кожен, хто сюди приходить. Це грандіозний майданчик, на якому втілюються цікаві медійні та мистецькі проекти, відбуваються автограф-сесії, дискусії, презентації.

Дискусія «Чому шоу-бізнес поглинає політику? Чи можуть медіа цьому протистояти?» стала однією із найзлободенніших та найрезонансніших. Учасниками її стали головний редактор журналу «Український тиждень» Дмитро Крапивенко, засновниця проекту «Ragu.li» Тетяна Микитенко та інші.

Дмитро Крапивенко зазначив, що шоу-бізнес і політика ніколи не існували в паралельних реальностях: «Ми завжди йшли поруч. У період української Незалежності завжди було так, що є політики, солідні, серйозні, пихаті, які заради досягнення своїх цілей змушували представників шоу-бізнесу їздити по містах та агітувати. У такій парадигмі ми співіснували багато-багато років, і писали про це в «Тижні», але сьогодні ситуація змінилася. Тепер кожен політик, який хоче перемогти на виборах, має бути шоу-меном. Найяскравішим прикладом із нещодавніх подій є дебати на стадіоні, коли Петро Порошенко прийняв цей челенж. Така манера спілкування абсолютно нова для українських політиків, коли шоу-бізнес починає диктувати моду політиці, а не навпаки, і визначати форму донесення меседжів. Вони мають бути в напіврозважальному, епатажному тоні».

Сучасний медіа-споживач прагне до спрощення інформації. Людям потрібно більше розважального контенту, вони звикли отримувати серйозні факти у вигляді мемів, що призвело до дезорієнтації, – говорилось під час дискусії. Продемонстрована інфографіка показала, що приблизно половина населення України не може нічого сказати про свої політичні погляди.

«Було б дуже добре, якби впливові медіа якось окреслювали свою світоглядну позицію. Зараз не так потрібні newspaper як viewspaper, тобто видання, які транслюють певний світогляд, дозволяють людям вийти з дезорієнтації, в яку ми потрапили. Тому я вірю, що скоро мине цикл захоплення якимись надпростими рішеннями, надвидовищними подіями, за якими не стоїть жодного змісту, і ми опинимось в новій парадигмі, більш впорядкованій, більш бажаній», – вважає головний редактор «Українського тижня».

Під час дискусії пролунали цікаві факти: незабаром в Данії парламентські вибори, і вперше в історії політик з ліберального альянсу Йоахім Олсен провів політичну кампанію на Порнхабі, пояснюючи це тим, що політики мусять бути зі своїми виборцями.

Що ж із усім цим робити медіа, як цьому протистояти?

«Що з цим робити? Думати неупереджено, писати точно і показувати чесно. Факти ніколи не замінять людям розваг. Життя повне розваг, як пробитий човен наповнений водою, але якщо припинити вичерпувати цю воду хоча б маленькою ложечкою фактів, човен просто потоне», – прозвучала порада від спікерів дискусійного майданчику.

Тетяна Микитенко вважає, що людей об’єднують історії і перемагає той, чия історія захопливіша. Вона закликала медіа не забувати, що розважальний контент дійсно приваблює, але не вестися лише на те, що вимагає глядач, який хоче тільки розважатися.

Дискусія вийшла напрочуд цікавою та корисною, адже вона про те, що вже увійшло в наше життя.

Олена Горбаченко, студентка Інституту журналістики Університету Грінченка