Українська - сучасно і своєчасно! Проект Університету Грінченка

Чому люди так швидко підсідають на Тікток

Тікток ефективно працює на залучення та утримання аудиторії: це одна з найшвидших соцмереж у світі. Багато хто списує успіх Тіктока на алгоритмічну стрічку, яка підлаштовується під користувачів. Але алгоритми добре працюють у всіх соцмережах.

UI-рішення: зрозумілий кожному інтерфейс та кнопки, які завжди під рукою
Швидкий онбординг. Стів Круг, автор книги «Не змушуйте мене думати», сформулював основний принцип веб-дизайну: «До всього важливого має бути не більше двох кліків». Тікток дотримується цієї парадигми:
при першому запуску програми користувач реєструється або авторизується через соцмережі;
Користувач відразу ж опиняється на екрані з відео.
Для порівняння: онбординг в Інстаграмі займає щонайменше п’ять екранів – створити юзернейм, задати пароль, завантажити аватар, вказати дату народження, підписатися на рекомендації і так далі.

Зрозумілий інтерфейс. Тікток адаптує механіки інших платформ: новому користувачеві інтерфейс інтуїтивно зрозумілий. Свайп стрічки, лайк по подвійному торканню, хештег для навігації за контентом – до цього користувач звик.
Є й фільтри, як у Інстаграм, і короткі відео, як у Сніпчаті. Зрозумілий інтерфейс знижує поріг входу нових користувачів і прискорює їх звикання до платформи.

Простий екран створення відео. У Тіктоку багато літніх користувачів, які, на перший погляд, мають погано поводитися з технологіями. Але натомість вони ведуть успішні акаунти з тисячами передплатників. Секрет у простому інтерфейсі.
На екрані створення відео великий список функціоналу: додавання музики, фільтри, активація таймерів та спеціальних ефектів. Але в інтерфейсі виділяється головна кнопка – «запис». А щоб було легше, під нею збірка шаблонів. Навіть без досвіду в монтажі нового користувача за секунди буде готовий перший тікток.

Кнопки завжди під рукою. Основні кнопки закріплені на екрані. Користувачам не потрібно звертати увагу на іншу частину екрана під час перегортання.
Іконки Follow, Like, Comment, Share розташовані в зоні, яку найлегше дістати великим пальцем. Самі піктограми повністю залиті та збільшені у масштабі, щоб не зливатися із відеоконтентом. Ці ж кнопки в Snapchat розташовані нижче і виглядають прозорими – їх не видно та топати великим пальцем незручно.

UX-рішення: 6 секретів «залипання» Тіктока
Жодних відволікаючих факторів. Користувач взаємодіє лише з однією одиницею контенту одночасно. Він залучається до контенту і концентрується на екрані. Варіанту взаємодії всього два: він може гортати далі або доглянути відео до кінця.
Споживання контенту не переривається. При запуску програми користувач бачить відео. Воно буде відтворюватися на повторі, доки його не скинуть.
Між контентом немає буферної зони. Стрічку Тіктока неможливо швидко перегорнути. Кожне нове відео центрується на екрані та зупиняє скролл.
Алгоритм робить усе сам. Користувач бачить відео, які йому сподобаються. Не потрібно заповнювати форми та позначати свої переваги: ​​стрічка підлаштовується під поведінку користувача.
Користувач майже завжди бачить щось нове. Так працюють рекомендації. Це створює ефект винагороди: свайпай донизу і побачиш те, чого не бачив раніше.
Програма використовує темні патерни. У налаштуваннях Тіктока є функція Digital Wellbeing для контролю часу перегляду програми. Щоб дістатися до цієї настройки, доведеться пробитися через примусове продовження власного досвіду: сама програма не запропонує зупинити перегляд контенту. Використання темних патернів засуджується в дизайн-спільноті, але не сказати про таку UX-знахідку Тіктока було б нечесно.

Висновок
Продуманий лейаут, розташування елементів, запозичення перевірених механік та скорочення зайвих дій роблять додаток успішним. Тікток одночасно задовольняє і потребу людей розважитися без зусиль, і потреба бізнесу максимально швидко залучити користувачів до свого продукту.

Дарина Варич,
студентка Інституту журналістики Університету Грінченка